Julen venter lige om hjørnet og igen i år forventes det at e-handlen vil stå for en stadig større andel af det samlede julegaveindkøb. Kampen forventes at blive hårdere om kundernes gunst, og derfor vil vi i dette indlæg komme ind på 4 gratis hacks til at få endnu flere konverteringer ud af dit website.
1: Gør mere ud af indholdet på dine produktside
Det første du kan gøre, hvis du ønsker at få flere salg på dit website uden at skulle ud i de store investeringer er at gøre mere ud af indholdet på din hjemmesider, herunder særligt på dine produktsider. I dag er der relativt få hjemmesider, der arbejder med deres produktsider. I stedet trækker kategorierne langt mere end produkterne. Men til jul går mange direkte efter bestemte ønsker, hvorfor du bør lægge noget arbejde i at optimere dine beslægtede produkter. Der skal ofte ikke lige så stor en indsats til.
2: Lav en konkurrence via dit nyhedsbrev i november
En anden meget lavt hængende frugt du bør overveje at plukke, er at afholde en konkurrence via dit nyhedsbrev. Hæng en ordentlig klump kød på krogen og se dine tilmeldinger stige i løbet af kort tid. I dag gælder det om at skille sig ud på denne front, men de mange nye signups kan du med fordel markedsføre imod både til december og januar. Værdien af disse sign ups er på lang sigt virkelig høj, hvorfor dette trick i høj grad kan betragtes som gratis, selvom du skal give et enkelt produkt væk.
3: Indsæt struktureret data på dine produktsider
En tredje ting som du bør overveje, er at indsætte struktureret data på dine produkter. Med struktureret data kan du både få vist anmeldelser, priser, lagerstatus og meget mere direkte i dit søgeresultat. Dette har altid en stor indvirkning på din CTR og vil derfor også kunne skabe mere trafik og flere salg. Du eneste du skal bruge her er HTML-kode eller Java-script. Dette kan du finde på hjemmesiden schema.org, hvor det ligger gratis. Hvis du har en særlig type struktureret data du ikke kan finde, så skal du have fat i en udvikler eller et webbureau. Hvis du leder efter et landsdækkende webbureau med afdelinger både København og Aarhus, så finder du det på denne side.
4: Brug YouTube videoer på dine produktsider
En sidste ting du kan gøre for at få flere konverteringer, er at bruge YouTube videoer i højere grad end du gør i dag. I mange tilfælde må du gerne bruge producenters videoer. At bruge videoer kan i løbet af ingen tid gøre dine landingssider meget mere underholdende, hvilket har en positiv indvirkning på din evne til at konvertere folk til betalende kunder. Du kan også lave dine egne videoer hvis du er tilpas kreativ og har en god smartphone ved hånden.