Nyheder

Sådan får du ambassadører på de sociale medier

Med sociale medier er der kommet et nyt vigtigt måde at markedsføre sig selv på, hvor man bruger sine følgere til at hjælpe en. Det gode ved følgere er, at de kan gøre mere for din virksomhed, end du selv kan nå.

Med følgere tænker vi på alle, som promoverer din virksomhed helt gratis, fordi de synes, at du har et godt produkt. Apple har altid haft mange dedikeret fans, men her vil vi fokusere på de ting, som selv mindre virksomheder kan gå i gang med.

 

Hold øje med dit brand

Det er vigtigt, at du alle steder holder øje med, hvem der skriver om dit brand. I stedet for at bruge alt din energi på dem, som er store på sociale medier, og som skal have mange penge for at skrive om jeres produkt.

I stedet skal I komme ud til alle de følgere, som skriver om jer, uden at I har sagt det til dem. Når nogen nævner jeres produkter på Facebook eller Youtube, så skriv til dem og hør om de ikke vil have jeres nye kollektion.

Det er en let og hurtig måde at komme ud til sine kernebrugere, det er dem, som fortæller om produktet til alle omkring sig.

 

Brug ambassadører

Det er en god idé at betale nogen for at snakke om jeres produkt. Her finder man også typisk nogen, som i forvejen kan lide jeres produkt. Hos cerix.dk har de en række kendte ambassadører, som snakker om deres produkt.

På den måde er de selv med til at starte en dialog om deres ydelser. Det er noget, som man også ville kunne gøre inden for andre brancher. Hvis I er en mindre virksomhed, kan I finde nogle mindre kendte, som kan være jeres ambassadører. Det kan være, at I vælger nogen, som ved alt om jeres område.

 

Skriv til relevante personer

De fleste kan godt lide, at I er seriøse og flinke overfor dem. Det betyder, at I skal skabe en masse kvalitetsindhold, hvor I linker til andre. Når I har gjort det, så skriv til dem som I linker til og fortæl, hvorfor I har nævnt dem.

Det er meget sjældent, at folk ikke kan lide, at man roser dem. På den måde kan I bygge nogle tætte relationer til forskellige folk inden for jeres branche. Hvis I er i tøjbranchen kunne det være nogen, som I mener, der har god stil. Dem kan I så linke til i en video eller i et blogindlæg, hvorefter I fortæller dem, at I har skrevet om dem.

På den måde promoverer I jer selv, men I gør det på en måde, hvor I faktisk roser andre. Det er den bedste måde at skabe et godt forhold på.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *