Uncategorized

De mindre sexede firmaer – og hvordan man klæder dem bedst på!

Det kan være svært at etablere et fedt image for sit firma, hvis ens forretning ikke er i stil med hvad folk intuitivt tænker på som værende cool. Ikke desto mindre findes der mange gode ideer til, hvordan du gør dit image mere sexet, uanset branche!

Alle firmaer vil gerne have et fedt image. Der er dog mange eksempler på typer af firmaer, hvis forretning ikke er så sexet. Hvordan gør man det fedt at lave ’beskidt’ arbejde? Her kommer en liste af gode råd til hvordan du kan gøre dit firmas image mere sexet:

  • Find ud af hvad du gerne vil være.

For at kunne udvikle positivt på dit firmas image, skal du først være helt sikker på, hvad du gerne vil kendes som og associeres med. Første trin på vejen er derfor at definere hvad du gerne vil kendes for. En god ide i denne proces er eventuelt at brainstorme over, hvordan du gerne vil at andre skal udtrykke sig om dit firma. Er det: ”Dét er et professionelt firma, med orden i tingene!” eller ”de er meget kreative og afslappede”.

  • Spørg andre hvad de tænker om dit firma.

For at kunne lave om på sit image, må man ud over at vide hvordan man gerne vil være, også vide hvordan man er. Spørg derfor kollegaer, venner, netværk eller tilfældige om, hvad de tænker når de fx ser dit firmas logo, dit firmas navn eller din firmabeskrivelse.

  • Sex it up!

Når du har dannet dig et indtryk og et overblik over hvad du synes dit image bør være og hvad andre tænker om det, kan du begynde at ændre på tingene og trække dit image i en positiv retning. Husk på, at hvad der er et ’sexet’ image er jo forskelligt fra person til person, så tænker over hvad du gerne vil udtrykke som dit firmas bedste træk.

Sexede tendenser i samfundet.

Tendensen i samfundet lige nu er, at mennesker forventer visse ting af firmaer, for at vi ser på dem som værende gode, professionelle og sexede. De skal både være miljøvenlige, Co2-neutrale, lave god CSR og behandle deres medarbejdere godt. Et eksempel på et firma, som med succes har fået klædt sig på, så det fremhæver deres bedste features, er nedrivningsfirmaet J. Jensen. Nedrivningsfirmaer er umiddelbart ikke den mest sexede forretning i sig selv, men det er J. Jensen og deres image.

J. Jensen er et entreprenørselskab, som foretager totalnedrivninger, partielle nedrivninger, nedskæring af jernkonstruktioner, betonknusning og sprængninger. Ting hvilke, lad os være ærlige, ikke just indgyder ’likeability’ i forhold til image. Derfor har J. Jensen med succes forsøgt at identificere sig med gode værdier, som miljøvenlighed og en sund medarbejderpolitik. J. Jensens medarbejdere bliver derfor løbende uddannet i de bedste ergonomiske arbejdsmetoder og løfteteknikker, samt den optimale håndtering af farlige byggematerialer. Samtidig med at firmaet går højt op i at genanvende brugbare byggematerialer og bortskaffelse affald på en miljørigtig måde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *