Det har aldrig været lettere at blive designer, da produktionsomkostninger for at komme i gang aldrig har været lavere. Det betyder, at der kommer flere selvstændige designere, som laver de smykker eller tasker, som de altid har drømt om.
Selvom der er mange, som starter op som designere, betyder det ikke, at du ikke kan få succes som designer. Selvfølgelig er konkurrencen stor, og det kræver hårdt arbejde at leve af at være designer.
Men hvis du kan designe noget, som andre gerne vil have, så kan du leve af det.
Billigere at komme i gang
Tidligere var det sådan, at du skulle have adgang til det helt store produktionsapparat, hvis du ville f.eks. ville designe smykker. Du skulle vide, hvor du kunne købe smykkedelene henne, og du skulle købe det i store mængder, før at du kunne få lov at bestille det hjem.
Når du havde gjort alt det, skulle du ud i butikker og prøve at overtale til dem til at have dine produkter.
I dag kan du bestille på en hjemmeside som Ravstedhuspro.dk, hvor du kan få de ting,som du skal bruge til at lave dine smykker.
Når du har designet dine smykker, eller andre ting, kan du sætte dem til salg på en webshop, som det aldrig har været billigere at starte. Her kan du finde en god standardløsning, og så kan du gå i gang med at henvende dig til dine kunder.
Brug sociale medier
For at komme ud til kunder er det oplagt at bruge sociale medier, da du her kan vise dine produkter til potentielle kunder. Pludselig er det ikke kun lille Danmark, som er dit marked – men hele verden.
Sociale medier hvor du deler billeder er især gode, når du skal promovere smykker og tasker. Her kan det anbefales, at du har en Instagram og Pinterest konto.
Herudover er det en god idé at være på alle de platforme, som du kan overskue. Det er især godt, hvis du bruger tid på at være social med dine kunder. F.eks. hvis du besvarer deres spørgsmål og lader dem komme med gode råd.
Inddrag dine kunder
Custimazation er noget af det helt store. Hvis du designer noget, hvor dine kunder kan give produktet sit unikke touch, så har du lettere ved at få succes. F.eks. har flere smykkefirmaer haft held med at lade kunder skrive deres initialer ind i smykkerne.
Men du kan sagtens gå videre end det og prøve at tænke over, hvordan du kan give dine kunder mulighed for selv at være en del af produktprocessen, selvom de ikke ved, hvordan man designer.
Her er det dit job at guide dem og gøre det simpelt for dem at lave små ændringer, så de f.eks pludselig ikke bare har en taske, men de har deres helt egen unikke taske.
Det er denne DIY bølge som har ramt hele verden, og overalt på sociale medier kan du se gode råd til, hvordan du kan designe.