Ville det ikke være fantastisk, hvis du med et par hurtige klik på musen havde mulighed for at øge din CTR med 10 % ?
Og hvis det samtidigt var et trick, alle andre glemte at benytte sig af?
Det trick findes – og det handler om vores årstal 2016.
Når vi søger efter et givent resultat i Googles søgemaskine, leder vi altid efter et opdateret og spændende resultat. Vi vil gerne se noget, der er blevet skrevet for nyligt, for vi går ud fra, at det er det mest aktuelle.
Ved at indsætte 2016 i din titel kan du indikere overfor læseren, at der er tale om et meget aktuelt resultat – og hvis alle andre glemmer at gøre det samme, ja så har du lige pludseligt en fordel i søgeresultaterne.
Se eksempelvis resultater fra denne søgning efter test af barbermaskiner:
Et andet eksempel er den danske webshop And Pants, hvis resultat for Samsøe Samsøe-tøj ser således ud:
Fordi at ingen andre tøjwebshops har beskrevet fænomenet, vinder andpants.com som den eneste i søgemaskinerne ved rent faktisk at gøre det.
SEO behøver ikke at være svært!