Intet tyder på, at den enorme udvikling på de teknologiske områder stopper i de kommende år. Derfor er der ingen undskyldning for ikke at investere i tech-udstyr, som styrker virksomhedens forudsætninger for at skabe gode resultater. Læs med her, og få tre muligheder, som kan være en god investering.
Vil du gerne have din virksomhed til at vokse, men er du usikker på, hvilken investering der er den rigtige? Det er selvfølgelig svært at svare ensrettet på, hvordan en virksomhed skaber vækst, for så havde alle nok gjort det samme. Der er dog ingen tvivl om, at der er nogle områder i stor udvikling, som er interessante at kigge nærmere på, hvis man gerne vil forbedre sig som virksomhed. Denne artikel kigger nu nærmere på nogle af dem.
BI-løsninger
Den mest oplagte investering at nævne er BI-løsninger – Business Intelligence. Kort sagt handler det om, at man optimerer en masse ting i virksomheden ved at behandle data på en smartere og mere effektiv måde. Det vil sige, at man rent faktisk bruger alle sine data til noget i stedet for blot at kigge på dem og pakke dem væk igen.
BI-løsninger kan bruges mange steder i virksomheden. Systemerne hjælper dig at skabe overblik over dine data, så de er mere forståelige, og så du nemmere kan analysere dig frem til resultater. Det kan være, at produktionen ikke arbejder hurtigt nok, og så kan du gå ind og kigge på, hvilke dele der skal forbedres.
Det kan også ske, at du bruger mange penge på markedsføring, men at du ikke rigtigt kan forstå, at det ikke giver den store effekt. Det kan være i kampagner på sociale medier eller andre platforme, og her kan BI hjælpe dig godt på vej til at gøre markedsføringen mere præcis og målrettet. Herudover kan BI bruges til:
- Kontrol og opfølgning. Data kan give svar på, hvilke områder i virksomheden man kan forbedre yderligere. Det kan fx være medarbejdernes arbejdshastighed, indkøb af råvarer eller lagerbeholdningen
- Mange virksomheder vil gerne yde en god service til kunderne, og BI-løsninger kan hjælpe med at vise nogle tendenser om kvaliteten heraf.
Læs mere om Business Intelligence her.
Video-udstyr
Flere og flere virksomheder bruger video på deres online-platforme, for udviklingen viser, at kunderne bliver mere og mere interesserede i at se levende billeder – særligt som supplering til en oplysende artikel. Det kan derfor være en god investering at købe videoudstyr, så man har mulighed for at producere noget unikt indhold på sine platforme. Det kan vise sig at være en god investering, fordi det også kan give en viral effekt, da videoindhold spredes hurtigt på forskellige platforme.
Digitalt mødelokale
Det er også populært at investere i udstyr, som giver mulighed for digitale mødelokaler. På den måde er man ikke altid afhængig af at kunne sidde i samme rum som interessenterne, fordi man kan opsætte digitale møder, som næsten virker som fysiske. Det sker ved hjælp af højtalere og kameraer, som giver følelsen af, at man sidder i samme lokale.