Sociale medier giver unikke muligheder!
Det er ikke ligefrem en hemmelighed, at sociale medier skaber unikke og gode indgangsmuligheder for at komme i kontakt med fremtidige – og eksisterende kunder. Facebook, Instagram, Twitter og til dels Snapchat kan skabe god kontakt til kunder, men det er ikke det eneste det kan. Hvis man kombinerer forskellige sociale medier, så kan man skabe en kunderejse, som er unik for den enkelte kunde.
Det er nemmest at gøre fra Facebook til Instagram, eftersom de har samme ejer. Facebook har indsigt i at man vil skabe den her kunderejse, og har gjort en masse værktøjer tilgængelige for at tilpasse unikke rejser for segmenter.
Det er denne form for sammenkobling på tværs af kanaler, som gør sociale medier til et så stærkt medium for at eksponere konsumenter for ens reklamer og budskab.
Anvend jeres CSR-politik aktivt!
Virksomheder i moderne tider, er nødsaget til at fokusere på deres CSR-politik. Det er nødvendigt da den nutidige konsument fokuserer på de ekstra – og bløde værdier hos virksomheder. Da Nike blev afsløret i at anvende børnearbejdere i Asien, så kom der er en stor shitstorm ud af det. Det vil altså sige, at hvis man har en dårlig CSR-politik, så har det en stor negativ indvirkning, så med den logik bør det også have en positiv effekt med en god CSR-politik.
Det har det som sådan også, men alt for få selskaber gør det klart at de fungerer ud fra fair præmisser, med moralske – og etiske holdninger som er moderne og korrekte. Det er ikke en skam at pointere, at man håndterer sine arbejdsopgaver på en korrekt måde. I en tid hvor shitstorms kan ramme når som helst, så er det bedst at være på forkant.
Hvis man anvender produkter som er fairtrade, økologiske, sørger for at ens arbejder har en fin minimalløn eller lignende, så sørg for at folk ved det. God CSR kan også opnås via. De virksomheder og sider man associerer sig med. Sider som forbruger-test.dk bygger f.eks. på en tanke om goodwill, hvor de gennem deres professionelle holdning og transparens giver dem et godt omdømme.
Et tydeligt ledelses-hierarki skaber struktur
Hvis vi ser væk fra markedsføringsredskaber, som kan gøre en forskel hos konsumenterne, så kan vi se indad for at finde ud af hvordan en virksomhed bedst operere. Der er mange parametre som man kan vende og dreje. Store og små forskelle kan opnås ved disse ændringer.
En ændring som kan have en negativ effekt, hvis den mangler, og en positiv effekt hvis den er tydelig – er ledelseshierarkiet. Det kan skabe en forfærdelig intern tumult i en virksomhed, hvis ansatte ikke ved hvem de skal henvende sig til, eller ledere diskuterer om hvem der har ret.
Det siger vel egentlig sig selv, at desorganisation i en virksomhed kun kan medføre kaos og en negativ effekt. Når det til gengæld er på plads, så kan de skabe en fantastisk form for effektivitet, som er svær at opnå via andre tiltag. Det kan altså godt betale sig at fokusere på denne del af ledelse.
Det var vores tre tips til at forbedre din virksomhed, vi håber at dette bidrog med noget ny viden – eller bekræftede dig i hvad du allerede vidste. Hvis du er interesseret i andre artikler, som oplyser om business, så kan du finde dem her på siden!