Guides

En hjemmeside kan tage din virksomhed til nye højder

Er din virksomhed på internettet? Hvis ikke kan det kun gå for langsomt med at ændre på det. En stadig større del af handlen inden for adskillige brancher sker i dag online, og forbrugernes krav bliver ikke mindre – tværtimod. Derfor er det altafgørende, at du sørger for, at din virksomheds eller forretnings nuværende eller kommende hjemmeside er rustet til at møde dine konkurrenter på internettets slagmark. Du får her en forklaring på, hvorfor en hjemmeside er afgørende for din videre succes samt et par råd til, hvordan du hurtigt og omkostningsfrit kan skabe et website, som vil tage din virksomhed til et nyt niveau.

Sociale medier er ikke nok

Når det kommer til at markedsføre sin virksomhed online, går mange i den fælde, at de udelukkende fokuserer på deres tilstedeværelse på de sociale medier såsom Facebook og Instagram, eller hvor de ligger placeret i Googles søgeresultater. Naturligvis er begge dele vigtige at tage højde for, men din virksomheds hjemmeside må aldrig negligeres.

For hvad har både søgemaskiner og sociale medier til fælles? De har det til fælles, at de alle lokker forbrugeren videre til din hjemmeside. Opslag, links og søgeresultater har alle dit website som destination, og hvis ikke denne fungerer, går forbrugeren tilbage og klikker sig videre til en af dine konkurrenter.

Din hjemmeside skal være brugervenlig og imponere

Din hjemmesides fornemmeste opgave er derfor at fastholde forbrugerens interesse. Første skridt er at oprette et website i et lækkert design, der skaber en visuel tilfredshed hos den besøgende. Kunder vælger og vrager ofte allerede virksomheder ved blot at kaste et blik på hjemmesidens forside. Det er vigtigt, at du formår at imponere. Dette kan hurtigt lyde som noget, der koster knaster, men du kan faktisk skabe din egen hjemmeside i verdensklasse nemt og ganske gratis.

Vi anbefaler, at du opretter du overvejer en hjemmeside fra Bricksite. I modsætning til andre udbydere af hjemmesideløsninger får du hos Bricksite gratis, professionel rådgivning til, hvordan du bedst optimerer din hjemmeside igennem guides og videovejledninger. Samtidig har du mulighed for at vælge imellem en masse flotte skabeloner, som giver dit website et lækkert, brugervenligt design.

Dit indhold hiver handlen hjem

Det næste, du bør fokusere på, er naturligvis, hvad du præsenterer på din hjemmeside. Hvor dit layout er dit førstehåndsindtryk, er dit indhold det næste niveau af kundens opfattelse af din virksomhed. Flotte skrifttyper, lækre billeder og vilde farver samt et brugervenligt design kan få dig langt, men uden det rigtige indhold er der ingen handel. Sørg derfor for nøje at udvælge, hvad du ønsker, at der skal møde dem, der besøger din hjemmeside. Her bør du først og fremmest fokusere på, hvad du kan tilbyde kunden. Fremvis dine bedste produkter og services, og har du kampagner eller andre tilbud kørende, bør du fremhæve disse.

Derudover har du mulighed for at præsentere det unikke ved din virksomhed. Lange, fabulerende virksomhedsbeskrivelser fastholder ikke interessen, men kan du derimod inkorporere dine tidligere resultater i en kortfattet og fængende introduktion, er du godt på vej. Suppler eventuelt med udtalelser fra tidligere kunder, som kan fremhæve det positive ved din virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *