Dine kunders førstehåndsindtryk er din virksomheds skæbne. Derfor er det vigtigt, at virksomhedens image og medarbejdertrivslen er prioriteret højt – eftersom dette tydeligt kan ses hos dine kunder. I denne artikel får du gode råd til, hvordan du kan skabe en god trivsel, og hvordan du kan optimere virksomhedens udseende, for at give kunderne et godt førstehåndsindtryk af virksomhedens helhed.
Medarbejdernes trivsel
Enhver ved, at medarbejdernes trivsel er nøglen til en velfungerende og produktiv virksomhed. Hvis ikke medarbejderne trives på jobbet, nedsættes indsatsen og engagementet – og samtidig udsendes en dårlig udstråling, som ligeledes vil skinne igennem hos kunderne.
Hvis du har på fornemmelsen, at nogle af dine medarbejdere ikke trives på arbejdspladsen, er det din pligt som virksomhedens chef at ændre på dette. En af de mest effektive måder er at forventningsafstemme med dine medarbejdere. Hold et møde, hvor du snakker med dine medarbejdere om deres forventninger til en god og velfungerende arbejdsplads – og prøv herefter at efterleve deres ønsker. Derudover er gode faciliteter ofte vejen til god trivsel. Herunder gode printerfaciliteter og kantinefaciliteter. Disse faciliteter vil også bemærkes af virksomhedens kunder, og at servere en kop nybrygget kaffe fra kantinen for kunderne kan i sig selv give dem et indtryk af virksomhedens faciliteter og dermed trivslen.
Når du skal invitere kunderne indenfor til møder, er det ligeledes vigtigt, at din virksomhed kan fremvise et pænt og rent konferencelokale, hvor mødet kan foregå. Hvis man som virksomhed ikke har et mødelokale, kan man hurtigt blive sorteret fra af kunderne. Hvis man har møde- og konferencelokaler, viser dette et højt ambitionsniveau og seriøsitet.
Optimer virksomhedens udseende
Det er ikke kun medarbejdernes trivsel og virksomhedens indre faciliteter, som er med til at forme virksomhedens førstehåndsindtryk. Det første kunderne ser, når de ankommer til din virksomhed, er selve den fysiske bygning. Derfor er det vigtigt, at denne fremstår nymalet og renlig. Dette kan du sikre ved at investere i en omgang facademaling en gang om året.
Gode parkeringsforhold står ligeledes højt på kundernes ønskeliste. Det er derfor vigtigt, at din virksomheds parkeringsforhold er optimale, og at der er plads til mange biler på parkeringspladsen. Dette vil ligeledes give kunderne et indtryk af virksomhedens gode faciliteter og give indtrykket af en seriøs og selvstændig virksomhed. Hvis din virksomhed har et gårdareal, skal dette ligeledes fremstå vedligeholdt. Her er det vigtigt, at fliserne fremstår rene og jævne. Hvis fliserne er fyldt med alger og er ujævne, kan dette give problemer for parkeringen, samt give et skidt førstehåndsindtryk. Derfor kan du med fordel investere i en algebehandling af fliserne. Klik her for at høre mere. Hvis der er blomsterbede, skal disse være fyldte med årstidens bloster.
