Guides

Sådan sørger du for at få din søvn som virksomhedsejer

Er du virksomhedsejer? Så kender du sandsynligvis godt følelsen af ikke at sove godt. Det kan enten skyldes at markedet aldrig sover, at du skal være klar til den store præsentation dagen efter eller af en helt lavpraktisk årsag, som det evige spørgsmål om hvorvidt døren nu blev låst, da du forlod kontoret.

 

De større årsager til søvnmangel kan være svære at gøre noget ved. Men de lavpraktiske ting, som er forstyrrende for din søvn, og ikke mindst din hverdag, kan der gøres noget ved.

Derfor får du her 3 konkrete ting, som du kan implementere i din virksomhed for at undgå unødvendig stress eller søvnmangel.

 

Læg de vigtige filer i skyen

Når du ejer en virksomhed, opstår der et helt naturligt forhold til de interne budgetter, som skal overholdes hver måned. Problemet er bare, at mange virksomheder vælger at spare på ting, som kan ende med at koste dem dyrt.

Et eksempel som mange virksomhedsejere har været nødt til at opleve på egen hånd, er at miste vigtige data eller filer. Det kunne være regnskaber, kontrakter eller den præsentation, som du skulle holde dagen efter.

Undersøg derfor muligheden for at lægge alle din virksomheds vigtige filer i skyen. Så undgår du at blive overrasket på den kedelige måde en dag, hvor du mindst venter det.

 

Automatisk lås og alarm på kontoret

Uanset om du har vigtige prototyper, dyrt IT-udstyr eller kontanter liggende på kontoret, kan det være forstyrrende hele tiden at frygte indbrud.

Derfor skal du, som virksomhedsejer, sørge for at jeres kontor er beskyttet efter alle kunstens regler – eller i hvert fald de fleste. Vælg derfor i første omgang, at få låsen på kontoret indstillet til at låse automatisk når døren smækkes. Så undgår du at skulle bekymre dig om, hvorvidt døren er låst eller ej.

Dernæst bør du investere i en tyverialarm, så både du og alarmcentralen bliver informeret ved indbrud – og ikke mindst så de uvelkomne gæster bliver stressede. Du kan finde en billig og god tyverialarm ved at klikke her.

 

Sørg for at have forsikringen i orden

Et at forebygge uheld. Et andet er at håndtere dem, hvis de opstår. For selvom man følger alle kunstens regler for at undgå ulykker eller uheld, så kan det ske for os alle. Og her er det desværre kun en forsikring, der kan hjælpe dig.

Derfor bør du som virksomhedsejer tage et møde med et forsikringsselskab og fortælle om jeres situation. Så vil du blive vejledt til hvilke forsikring, som du, dine medarbejder og virksomheden selv bør have.

Selvfølgelig skal du ikke blindt forsikre dig mod alt, for som man siger, så kan man købe sig fattig i forsikringer. Men det er bare vigtigt at have de mest nødvendige forsikringer, som potentielt kan redde virksomheden, hvis I en dag står i en dårlig situation.

 

Der er naturligvis mange andre ting, du kan gøre for at få ro i sindet som virksomhedsejer. Men hvis du starter med de ovenstående ting, så er du godt på vej.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *