Guides

Få en bedre forretning ved at skabe indhold

Alt for få virksomheder har deres kunder i centrum, selvom de tror, at de har det. De vil gerne sælge til dem, men de vil ikke gøre meget mere end det, og det er sjældent, at de skaber gratis indhold til deres kunder. Det er underordnet, om du skriver om andejagt eller IT produkter.

Det er vigtigt, at du gider skabe indhold, som har relevans for dine kunder.

Derfor skal du gøre det

Med relevant indhold vil kunder heller købe noget af dig, fordi du bliver anset som ekspert inden for dit felt. Der kan sidde eksperter i andre virksomheder, men da de ikke vil dele deres viden med nogen, så kommer kunderne aldrig til at høre om dem.

Det er et kæmpe problem for virksomheder, at de ikke kommer ud med deres budskaber. Hvis din virksomhed arbejder med jagt, så skal I få lavet en masse indhold om det emne alt fra andejagt til vildsvinejagt.

Det er vigtigt, at I laver relevant til jeres kunder og besøgende. Hvis du vil se, hvordan det fungerer, kan du se et glimrende eksempel her.

 

Forskellige former for indhold

I lang tid var det sådan, at virksomheder kun skrev blogindlæg, når de skulle skabe indhold for deres kunder. Sandheden var dog, at de sjældent havde kunderne i centrum, det var mest af alt indlæg, som de troede, ville forbedre deres placering i Google.

Det er en forkert måde at se på det. Der er intet galt med at finde relevante søgeord, men du skulle gerne gå længere end det, så du ikke bare skriver uinteressant indhold, som ingen går op i.

Prøv at tænk over hvad  dine kunder gerne vil læse om. Hvis du sælger jagtudstyr, skal du skrive om, hvordan man vælger den bedste jagtriffel til, hvad man skal gøre, hvis man skal på andejagt. Der er så mange muligheder.

Desuden skal I ikke kun lave blogindlæg for ofte fortæller en video meget mere end et blogindlæg. Hvis I skal have succes med video, er det vigtigt, at I griber det an professionelt, så jeres kunder kan se, at I tager det seriøst. Vi vil anbefale, at I laver en større produktion, dvs. en til at filme, en til lyd og en som bliver interviewet.

Hvis du er en mindre virksomhed, kan du starte med at fortælle om relevante ting inden for din branche. På den måde kan dine kunder få svar på relevante spørgsmål.

Det er også en god idé både at skrive gode blogindlæg og lave en video om blogindlægget. Hvis du har skrevet en lang guide om andejagt, så giver det mening, at I også deler en video, som viser, hvordan man kan bruge rådene i praksis.
Andejagt og jagt generelt er blot eksempler. Uanset din branche kan du gøre brug af indholdsmarkedsføring.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *