Lige meget om du sidder med din første hjemmeside nogensinde, eller om du er garvet i faget, er det en god ide at huske nogle af de vigtige ting ved en hjemmeside.
Vær tydelig
Der skal ikke meget til før at folk bakker ud, hvis din hjemmeside ikke indeholder det de leder efter. Derfor er det vigtigt at tydeligt, kommer frem med dit budskab som noget af det første når dine brugere går ind på et landingpage. Derfor bør dette have en høj prioritet og man skal bygge sin content, og sit design op omkring dette. Hvis du gør dette, og du kommer med et klart og godt budskab køber du tid, og dine kunder vil blive længere på siden og søge informationer. Hvis du omvendt ikke gør dette, risikerer du at miste værdifulde kunder inden de nærmest er gået i gang med at undersøge din side eller dit produkt. Så hvis dit budskab handler om reparationer af IPhone og du har forskellige butikker i Københavnsområdet, skal dine brugere nemt kunne finde ud af om du udfører servicen tæt på dem. Dette kan de gøre hvis du har en kategori der hedder Iphone reparation Frederiksberg også selvfølgelig også alle de andre steder du tilbyder denne service.
Call-to-action
Hvad enten du ønsker at kommunikere et budskab, eller skabe salg hos dine brugere, skal der være tydelige call-to-actions på din hjemmeside. Dette skal hjælpe til at guide kunderne rundt, og sende dem derhen hvor du ønsker de skal lande. Dette kan gøres ved simple knapper som ’læg i kurv’, ’læs mere her’ eller noget tredje som opfordre dine kunder til at gennemføre deres køb eller søge mere information på din side. Derfor skal man indtænke dette når man sidder og udarbejder sine designs til hjemmesiden. Og hvis den din nuværende hjemmeside stadig ikke konverterer optimalt, er det en god ide at tjekke nogle af de gængse grunde der kan være til dette.
Brugervenlighed
Brugervenligheden på din hjemmeside er alt afgørende, for om din hjemmeside vil blive en succes. Din besøgende på hjemmesiden, skal hurtigt og nemt kunne navigere rundt og man siger at som tommelfingerregel bør der ikke skulle bruges mere end 3 klik til at finde den information man søger. Derfor skal ens menu struktur også været bygget op, så man indfrier dette. Også huske for guds skyld søge funktionen, her kan dine brugere selv hurtigt og nemt søge og finde den information de er kommet for at finde. Du skal også huske at din hjemmeside skal være opbygget så brugerne nemt kan, se hvor musen er og hvilket felt den er ved at klikke på. Dette gøres ved man markerer det felt som musen er over, i en lidt anden farve en de resterende felter.
Husk dine Sociale Medier
Langt de fleste virksomheder i dag har Sociale Medier, dette kan være en Facebookside, en Instagramprofil, en Youtube kanal, eller en LinkedIn profil. Det er vigtigt at alle disse ting snakker sammen, så der er en god synergi i dine forskellige sociale medier, og din hjemmeside. Og nu hvor sociale medier er blevet så stor en del af måden vi kommunikerer til vores kunder, er det ekstra vigtigt at din hjemmeside så fungerer når de kommer ind på den for at læse mere om det opslag, eller produkt man lige har bruge ressourcer på at promovere.