Nyheder

Virksomheder samarbejder med kunstnere

I gamle dage var kunstnere og virksomheder to meget forskellige ting. Men sådan er det ikke længere, fordi virksomheder har fundet ud af, at de kan samarbejde med kunstnere og få bedre produkter. 

Det er en rigtig spændende udvikling, som helt sikkert gør, at virksomheder og kunstnere rykker tættere på hinanden i fremtiden.

 

Kunstnere giver et nyt perspektiv

Tidligere var det almindeligt, at virksomheder selv ville stå for alt udviklingen, og det gjorde gerne, at der ikke altid kom noget særlig innovativt ud af virksomheden.

Kunstnere kan give et nyt fokus til jeres produkter og opfinde helt nye produkter, som virksomheder kan sælge. Kunstnere har den fordel, at de er vant til at skabe ting, som er pæne at se på eller lytte til.

Det har man især set inden for tøjbranchen, hvor næsten alle store kunstnere i dag har fået lov at lave deres eget tøj. Den mest kendte er nok Kanye West sko, som folk står i kø for i lang tid for at købe.

Med et børnetøjsmærker som fx Soft Gallery, ser man det samme. Her har de kæmpe succes med at samarbejde med forskellige kunstnere, som laver nogle fede print på deres tøj. På den måde bliver deres tøj langt mere værd, end hvis det var dem selv, der stod for at lave det hele. Se mere på denne side.

Det er både, fordi kunstnere kan skabe nye flotte ting, og får man også adgang til deres brug af sociale medier, som er med til at promovere virksomhedens produkter.

 

Sociale medier øger efterspørgslen på kunstnere

Det er ikke lige så sjovt at følge en virksomhed på sociale medier, som det er at følge en kunstner. En kunstner er i brugernes øjne en mere ægte person at følge, da de som sådan ikke vil sælge noget.

De vil bare gerne vise, hvad de vil lave, og selv uden deres produkter, vil de stadigvæk lave deres kunst. På den måde bliver det utroligt ægte at følge en kunstner, og derfor elsker virksomheder også at samarbejde med kunstnere.

For det er dobbelt op på samarbejde. Man samarbejder både om at lave et fedt nyskabende produkt, men samtidig får man også adgang til alle deres følgere.

Kunstnere er nogle folk, som har fingeren på pulsen, fordi de bevæger sig i miljøer, hvor der hele tiden sker noget nyt. Det er noget, som reklamebranchen i USA har vidst i mange år, og derfor har de altid haft tætte bånd til kunstnere.

Men det er en samarbejdsbølge som har spredt sig til alle steder, for det er nærmest alle brancher, som kunne få noget ud af at samarbejde med kunstnere. Ofte kan de skabe noget, som virksomheden ikke selv havde tænkt på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *