Selvom vi er blevet langt mere åbne, når vi taler om sex, så er det alligevel nogen gange svært at købe ting, som har med sex at gøre. Det har en række webshops fundet ud af, og derfor kan du i dag købe alt fra kondomer til en klamydiatest på nettet.
Hvis du er webshopejer, så skal du finde ud af, om du har et produkt, som nogen af dine kunder kan være lidt flove over. For så er det vigtigt, at du ikke presser det ned over hovedet på dem. Her har vi samlet nogle råd, så du træffer de rigtige beslutninger overfor dine kunder.
Pak det diskret ind
Det er altid en god idé at pakke ting ind diskret, for det er de færreste af os, som har lyst til at fortælle naboen eller postbuddet, at vi har bestilt en klamydiatest.
Derfor bør webshops altid pakke den slags pakker ind diskret. Nogle kunder er ligeglade, da de ikke synes, at der er noget flovt ved det. Mens andre synes, at det er meget flovt. De kunder, som er ligeglade, har til gengæld ikke noget imod, at du pakker deres varer diskret ind.
Så hvis du sælger produkter a la en klamydiatest, så bør du altid pakke ind diskret.
Hvis du vil vide mere om, hvordan sådan nogle hjemmetests virker, kan du se mere på coolkondom.dk.
Tænk over din remarketing
Remarketing er noget af det helt store i øjeblikket, men når du sælger et produkt, som folk ikke nødvendigvis vil vise andre, skal du tænke over, hvordan du bruger det. Selvom ens Facebook profil er privat, så er der tit nogen, som kigger med, når vi surfer.
Her har de færreste lyst til, at de får smækket en klamydiatest i hovedet, fordi de har været inde på jeres webshop og tjekke det ud. Det er vigtigt, at du accepterer, at du har et produkt, som nogen ikke ønsker at se igen og igen.
Det betyder ikke, at du ikke kan lave remarketing, men du skal virkelig tænke over, om det er en god idé at gøre. For ellers risikerer du, at du får mange negative henvendelser.
Du kan altid overveje at lave nogle diskrete annoncer, så dine potentielle kunder godt ved, hvad reklamen handler om, uden at du skriger klamydiatest ind i hovedet på dem.
Brug af sociale medier
Du vil selvfølgelig gerne have, at kunder følger dig på sociale medier, men det kan være svært for nogen at gøre, hvis de finder dine produkter pinlige.
Her er det generelt en god idé at tænke over, hvem du gerne vil ramme. Det er fx rigtig godt at lave en masse content marketing, så kunder selv kan finde relevant information, når de har brug for det. Fx forklare hvorfor det er vigtigt at have sikker sex.