Aktier

Lidl investerer milliarder i nyt koncept

Discountkæden Lidl er klar med et nyt koncept, som blandt andet kommer til at betyde flere og større butikker. Den tyskejede kæde vil investere et stort milliardbeløb i Danmark og sender samtidig en klar besked til konkurrenterne, som plages af store underskud. En del af den nye store plan er at fordoble antallet af butikker, så man når op på flere end 200 i løbet af de kommende 5 til 10 år. Det nye koncept indebærer markant større butikker, end der ellers har været tradition for i Danmark. På den måde vil Lidl forsøge at lave en mellemting mellem en traditionel discountforretning og et supermarked. Selvfølgelig med det formål og forventning om, at det vil få flere kunder i butikkerne.

Lidl investerer stort i en presset tid
Lidl åbnende den første butik i 2005 og har siden investeret 3,7 milliarder kroner i Danmark. Planerne om det nye koncept og om øget vækst kommer i en tid, hvor der er pres på discountbutikkerne. Tre ud af seks kæder i Danmark kører med underskud, og der bliver ikke udvidet med nye butikker i samme grad som tidligere. Lidl er allerede begyndt at vise, hvad det nye koncept går ud på. Den tyskejede kæde har netop åbnet en ny butik i Aabenraa, som med et butiksareal på 1.425 kvadratmeter er væsentligt større end de øvrige Lidl-butikker, som har et gennemsnitligt butiksareal på cirka 1.000 kvadratmeter. De nye butikker har ikke bare meget gulvplads, men har også højt til loftet og god plads mellem hylderne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *