Uncategorized

Sammenlignings virksomheder ændrer kundernes købsadfærd

Vores måde at købe ind på har ændret sig. Vi er blevet meget mere informationssøgende, end vi har været tidligere, hvilket i høj grad skyldes væksten i antallet af sammenligningssider på nettet. Den øgede mængde information, der er let tilgængelig på nettet har været til gavn for forbrugeren og har tvunget virksomhederne til at stramme op.

Det har fået os til at tænke på:

Hvordan får du succes med din virksomhed, i en verden, hvor der er større konkurrence? Og skal du starte en sammenligningsvirksom?

Hvordan får din virksomhed succes i en verden med sammenligningssider?

Sammenligningssiderne er et af de flotteste eksempler på kapitalisme. Forbrugerne får adgang til de bedste priser og produkter, hvilket skaber en sund konkurrence. Der er ingen vej uden om det: For at vinde, bliver du nødt til at have de laveste priser, hvis det er et produkt mange sælger.

En af de bedste strategier for at blive fundet på sammenligningssiderne, samtidig med, at din virksomhed tjener penge er ved at varierer profitten på dine produkter.

Lad os tage udgangspunkt i følgende eksempel:

Du driver en webshop, der sælger vin, og du ved folk oftest efterspørger en bestemt Pinot Noir.

Du vælger herefter at sætte din en meget lav profitmargin på den udvalgte flaske Pinot Noir. Folk der sørger efter den bestemte flaske vin vælger din side, hvor de også falder over dine andre produkter.

For at drive trafik over på dine andre typer vin, skal du skrive interessant indhold, der leder kunderne ind på de andre flasker vin, de ikke kender. Her kan du vælge at have en større profitmargin.

 

Skal du starte en sammenligningsvirksomhed?

Der kan være rigtig gode penge i at lave en sammenligningsside, hvis den får succes. De største brancher som flybranchen, forbrugervarer, og nogle af de andre store brancher er allerede fyldt, men der er stadig mange brancher, der ikke har sammenligningssider.

Det er især brancher, der har store omkostninger forbundet med at få nye kunder, der kan være lukrative for en god sammenligningsside.

Et af de bedste eksempler på, at der stadig er plads til nye sammenligningssider i vanskelige brancher er virksomheden realkreditkonsulenten.dk.  Siden arbejder med at hjælpe kunderne med omlægning af realkreditlån, hvilket er en stor hjælp for mange.

For at få succes med en sammenligningsside i en nichebranche, kræver det, at du har indsigt i branchen, hvilket gør dig i stand til at hjælpe kunderne.

I eksemplet med realkreditkonsulenten har stifteren selv stor erfaring med bankbranchen. Hvis du derimod har set en branche, hvor der er stort potentiale, men du ikke har den store erfaring, vil det kræve, at du sætter dig godt ind i branchen inden du starter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *