Guides

Case study: Sådan bruger du Snapchat i din virksomhed

Snapchat er ikke længere kun en platform for teenagere, men er en af de vigtigste sociale netværk. Der er i 2017 mere end 300 millioner aktive brugere, hvilket betyder at mange af dine kunder bruger Snapchat.

Det som Snapchat giver mulighed for er at skabe et meget mere personlig forhold til dine kunder, skabe nye kunder og i sidste ende en større omsætning.

Du vil i denne artikel lære hvordan Snapchat kan bruges i 3 forskellige brancher, og hvad der er vigtigt at du gør.

Case 1: en Ejendomsmægler

Den første branche vi kigger på er, hvordan Snapchat kan bruges, hvis du er ejendomsmægler.

Hvis du er ejendomsmægler, så bør dit fokus være på at fortælle historien om det område du sælger ejendomme i.

Det gode er:

Det er meget lettere at fortælle en god historie om området end du tror. Det første du skal tænke på, hvad er det for nogle mennesker, som flytter til området. Hvis der er mange børnefamilier, så fortæl om skolerne i området, hvis fritidsaktiviteterne, og alt andet du kan finde på.

Måden du kommer i gang med at bruge snapchat er ved at starte, med de folk du kender og starte der. Det kan være alt fra tidligere kunder, venner, potentielle kunder og starte med at bygge dine følgere derfra.

 

Case 2: En Advokat

Den anden branche vi kigger på er, hvordan Snapchat kan bruges, hvis du er advokat.

Ligesom med ejendomsmæglere, så handler det om at fortælle historier. Det er ligegyldigt om du er boligadvokat, erstatningsadvokat eller hvad dit speciale er.

Lad os tage udgangspunkt i en firmaet Hviid boligadvokater:

De skal have fokus på at fortælle historier om de huse og bygninger, som de hjælper med at få et nyt hus. En anden ting de også kan have fokus på er at lære folk, der følger dem, om processen med at skrive under på kontrakten.

Hemmelighed i denne branche et godt mix imellem at lære folk noget samtidig med, at man underholder dem med historier om folk du har arbejdet med, så er man sikker på at få succes på Snapchat.

 

Case 3: Et Tøj brand

Den tredje branche vi kigger på er, hvordan Snapchat kan bruges, hvis du er ejer et tøj brand.

Hvis du ejer et tøjmærke, så skal du have fokus på at fortælle historien om livsstilen rundt om tøjet.

Lad os tage udgangspunkt i et firmaet Fjällräven.

De laver tøj til en aktiv udendørs livsstil, og skal derfor bygge deres snapchat historier op om den livsstil. En måde de kan gøre det på er ved en dag at lave en historie om en jæger, en anden dag om en der klatre og en tredje dag udforsker verden.

Det er med til at bygge dit brand op, og i sidste ende øge omsætningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *